طراحی و تعمیرات تخصصی برد های الکترونیکی
  • تلفن تماس 03152231208

  • آدرس ایمیل

معاینه فنی

معاینه فنی

معاینه فنی

با سلام و درود خدمت شما همراهان همیشگی در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با پارامترهای معاینه فنی ، مربوط به کارکرد انجین ، را تقدیم حضورتان کنیم :

مثل همیشه بدون مقدمه چینی و زیاده گویی به صورت خلاصه و مفید مطالب را عرض میکنیم.

برای قبولی در آزمون معاینه فنی غیر از پارامترهایی همچون وضعیت ظاهری و ترمز و … که ما دراینجا به آنها نمیپردازیم باید پارامترهای HC و CO و O2 نیز در محدوده مجاز باشند .

مقدار مجاز HC کوچکتر و یا مساوی ۲۵۰ppm

مقدار  مجاز CO کوچکتر و یا مساوی ۲

مقدار مجاز O2 کوچکتر و یا مساوی ۳

مقدار مجاز λ مساوی ۱ با تلرانس ۰.۰۵

لازم به ذکر است طبق مصوبه مربوطه مواردی که در معاینه موثر است و باعث مردودی شما میگردد HC و CO میباشند .

و در آن به گاز های NOX و CO2 اشاره ای نشده است .

در واقع با تنظیم درست HC و CO پارامتر CO2 به مقدار ۱۲ تا ۱۵ میرسد

این مطلب بیانگر این نکته است که این پارامترها به هم وابسته اند با تغییر هرکدام ، دیگری نیز تغییر میکند .

و اما پارامتر دیگر که حائز اهمیت است لامبدا است که در فارسی لاندا نیز تلفظ میشود .

پارامتر لامبدا نشان گر میزان ترکیب سوخت و هوا است ؛ به گونه ای که اگر مقدار آن بیشتر از ۱ باشد به معنی ترکیب سوخت کمتر با هوای بیشتر (سوخت غلیظ) و اگر مقدار آن کمتر از ۱ باشد به معنی ترکیب سوخت بیشتر با هوای کمتر (سوخت رقیق) میباشد .

اما در خودرو و پارامترهای نشان داده شده در دستگاه دیاگ این اعداد کمی متفاوت تر است به گونه ای که به ازای ترکیب صحیح سوخت مقدار آن روی حدود ۰.۴۵ (در بعضی از دستگاهها برحسب میلی و حدود ۴۵۰) و ترکیب زیاد سوخت با هوای کم (سوخت غلیظ) مقدار آن حدود ۰.۹ (در بعضی از دستگاهها برحسب میلی و حدود ۹۰۰) و ترکیب سوخت کم با هوای زیاد (سوخت رقیق) مقدار آن حدود ۰.۲ (در بعضی از دستگاهها برحسب میلی و حدود ۲۰۰) خواهد بود .

در پایین همین مطلب میتوانید دستور العمل کامل مربوط به این آزمون را مشاهده فرمایید و در صورت نیاز در پایین آن روی واژه دانلود جهت دریافت کتابچه آن کلیک فرمایید .

 

برای دریافت این فایل روی گزینه دانلود ، خط بالایی کلیک فرمایید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران